יום רביעי, 4 בינואר 2012

הדיאלקטיקה שבין ביזור למרכוז במערכת החינוך בישראל – פרופ' עמי וולנסקי

המאמר הזה הציג השלבים שעברה בהם מערכת החינוך בישראל, המאמר הציג תמונת המצב של החינוך בישראל מהתחלתו והקשיים שעבר בדרך, המתח שנצבר מהשוני בחברה הישראלית ( חברה מורכבת מזרמים שונים). לפי דעתי החינוך בישראל עבר המון שנויים, כל שינוי נתן פטרון לבעיה קיימת, אבל עם הזמן המערכת מצאה עצמה כל הזמן צריכה להתארגן מחדש לפי דרישות החברה, ההתקדמות הטכנולוגית.... הגלגל הזה לא יעמוד כל הזמן ימשיך וימשיך, אני מקווה שיישאר בדרך ולא יאבד מטרתי!
המאמר התייחס לנושא השוויון במוסדות החינוך, כולם שווים, כולם מלמדים אותו חומר, אבל הוא לא התייחס לנושא  מאוד חשוב והוא התחרות בין בתי ספר לדעתי התחרות מעוררת מערכת בית הספר לעבוד יותר ויותר טוב. המורה נתפס כמעביר ידע אבל בעידן הדיגיטלי תפקידו צריך להשתנות ולא לשאר ספק ידע לתלמידים. לדעתי היום התלמידים משתמשים בטכנולוגיה בדרכים שונים ועם קצת כוון כל ילד יכול לרכוש כל הממנות השונות ,שמעביר לו המורה , לבד אז יש שאילה שתמיד מעוררת אותי אנחנו כמורים והמשרד בכלל צריך להתחיל לשנות בתפיסתו למורה ובתפקידו בבית ספר. במציאות המורים בביתי הספר נשארו כספקי ידע.  
בסוף אני אומרת שמערכת החינוך שלנו תעבור עוד ועוד שנויים אני מקווה שכלם יתרמו למערכת כמה שיותר.
מקור:
*וולנסקי, ע' )יפורסם ב2010 ). מערכת החינוך של ישראל . בתוך ק' פאוור )עורך(. אנציקלופדיה בין-לאומית לחינוך. אלסוייר,אוקספורד

תגובה 1:

  1. בהצלחה מתמי MA בחינוך, חברה ותרבות 10/11 באור יהודה

    השבמחק