יום שישי, 13 בינואר 2012

שימוש בהדמיות בשפה


The U.S.-China E-Language Project
A Study of a Gaming Approach to English Language Learning for Middle School Students
בשנות 2009-2010 נערך בסין פרויקט שמטרתו המקורית היא לערוך ניסוי הקצאה אקראית כדי להעריך את ההשפעה של הגישה המשחקית ללימוד השפה, מחקר זה הוא תוצאה של שותפות ושיתוף בעולה של אנשים וארגונים בסין ובארצות הברית. בלמידת שפה אנגלית לתלמידי בית ספר התיכון סטודנטים בקבוצת הטיפול דיווחו על רמות גבוהות יותר של מוטיבציה ללמוד אנגלית מאשר תלמידים בבתי הספר השוואהבסוף השנה, 51 אחוז מהתלמידים בבתי הספר הטיפול דיווחו כי המוטיבציה שלהם ללמוד אנגלית השתפר, לעומת 40 אחוזים של תלמידים בבתי הספר השוואהמורים בבתי הספר הטיפול דיווחו גם כי המוטיבציה של התלמידים השתפרו זה ממצא חשוב כי המוטיבציה ללמוד שפה זרה זוהה על ידי מומחים לשפה הסינית כבעיה בבתי ספר סיניים מחסום ללמידה. כמעט כל המורים בבתי הספר הטיפול (95 אחוז) שהשתתפו בפרויקט דיווחו כי השימוש שלהם "עולם השכיחות "  שינה את הדרך בה הם חושבים על ההוראה. הגישה ללימוד שפה ולמידה המהווה בסיס עבור "עולם השכיחות" הוא הלומד במרכז ואינטראקטיבי, והוא מציג לתלמידים עם הבעיה  משימות עם משוב מיידי המורים מעריכים את העובדה כי התוכנית סיפקה לתלמידים הזדמנויות כיף לתרגל מיומנויות הקשבה ודיבור, כמו גם חשיפה דוברי אנגלית כשפת אםעם זאת כמה מורים  הביעו חשש כי האחריות העיקרית שלהם הייתה להכין את התלמידים באנגלית למבחן הקבלה  לבית ספר תיכון בכיתה ,והם לא מרגישים שהשיטה החדשה   עזרה לשפר את ביצועי התלמידים בבחינה.בנוסף נמצא הבדלים משמעותיים בין ציוני התלמידים במבחן הקראה, הבדלים משמעותיים נמצא בציוני מבחן ההאזנה בקרב תלמידים שהשתמשו במחקר לעומת תלמידים שלמדו בצורה פרונטאלית    
מקור
Patricia J. Green, Mandy sha ,Lu Liu(2011). The U.S.-China E-Language Project: A Study of a Gaming Approach to English Language Learning for Middle School Students.U.S. Department of Education Office of Planning, Evaluation and Policy Development Policy and Program Studies Service .
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה