יום ראשון, 25 בדצמבר 2011

עליית תנועות הסטנדרטי והמחיר שגבתה


תנועת הסטנדרטים והמחיר שגבו :
בעבר החינוך היה מיועד לאליטא של החברה ולא לכלל האוכלוסייה ,זה השתנה בעידן המודרני, השינוי הזה עוררות דילמות חדשות שהיה צורך להתייחס אליהן.  כמו כיום חברה שוויונית והפסקת החינוך האיכותני ,תמיכה בהפרדה גזעית, הזרמת תקציבים בעידן של התרחבות ההשכלה. המהפכה בחינוך הזה נתן הזדמנות לכל ילד ללמוד, ולא משנה המצב סוציו אקונומיים ( נמוך ביותר או גבוה ביותר) כולם לומדים באותה צורה. זה גרם להנמכת הציונים.
התחילה המדינה לחפש פתרונות להעלאת ההישגים, הציעו  שמתוך דרכים אלו הציעו שיהיו 3 מקצועות ליבה המשותפים לכולם, מיסדו תהליכי הערכה ומדידה שדרכם טענו שזה יגרום לשיפור בחינוך.
לדעתי זאת לו פושה שההישגים של התלמידים ירדו החינוך פעם היה מנופל לרמה מסוימת מהחברה שהשקיעו בבנים מבחינה שלהם כלכלית ולימודית כי הם ראו בהם תלמידים טובים שיכולים ללמוד ולהתקדם. והתלמידים שיכולתם הלימודיות הייתה פחות לו פנו ללימודים ופנו למקצועות השונות. עם כניסת החוק שהכריח את כולם ללמוד, התחלה מערכת החינוך לגלות שיש תלמידים "חלשים" והתחלו להציע דרכים לצמצום הפער הזה בין "החלש " ל"חזק", היית מציעה להם במקום זה להציע תכניות שנותנים לכל תלמיד להתקדם, לפי היכולות שלו, לרמה ארכי גבוהה שיכול הוא עצמו להגיע.ולא צריך להשבות אותו עם תלמידים אחרים נולדו וגדלו ולמדו במצבים שונים ועם יכולות שונות אחד מהשני.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה