יום שישי, 19 באוגוסט 2011

האתר הבית ספרי

את מי הוא משרת? לשם מה הוא קיים?
 אתר בית הספר הוא מהווה סביבת למידה מקוונת המאפשרת למידה והוראה. האתר נותן מידע וכלים לימודיים, הנחייה, הדרכה וליווי הלמידה, וזה ללא הגבלת זמן ומקום, גם כן הוא משווק פרסום ויחסי ציבור.
חלק מהמנהלים שבו שהאתר הבית ספרי צריך להציג רק את הטוב, צריך להיות מסודר ומצוחצח כל הזמן,שמפני שהאתר הוא כרטיס הביקור של בית הספר.
אתר בית הספר צריך להתעתכן כל הזמן. 
(Machmias et,1999) יש ארבעה מרכיבים שאתר בית ספר טוב צריך להכיל:
 1)מרכיב הצהרתי:המראה והייחודיות שבית הספר מציע לתלמידיו ועמדתו כלפי טכנולוגיות חדשות
2)מרכיב ההכוונה למידע   
 3) מרכיב התוצרים:המידע הטוב ביותר התומכים בתוכנית הלמודים.
 4)מרכב פדגוגי לימודי. 

 לרותם ופלד(2008)היה אבחון אחר שכלל שלושה סוגים: המרחב הפתוח לקהל הרחב, מרחב לקבוצות למידה או כיתות, מרחבים הכוללים סוגי ידע כמו: הצהרתי, מידע, תוצרים ומרכיבים לימודים פדגוגיים.
חוקרים אחרים ניסו לאפיין האתרים הבית ספריים לפי היקף הפעולה שלהם Wells (2001) הגדיר אותם לפי ארבעה סוגים: 1) אתרים פאסיביים- שנמצא בהם מידע ראשוני על בית הספר.
2) אקטיביים בנוסף למידע הראשונה ימצא באתר מידע על מבנה בית הספר,מגמות לימוד,תוכניות לימודים,חוגים ותוצאות מבחנים.
 3) אינטראקטיביים נמצא בהם מידע הנרחב ובנוסף נמצא בהם מענה למשתמשים פוטנציאלים

מקור:
  1. קליין, ש. וטובין ד. (2011). האתר הבית ספרי – פנים רבות ליישומי תקשוב. מתוך: חן, ד' וקורץ, ג' (עורכים).  תקשוב, למידה והוראה
  2. קליין, ש. וטובין ד. (2011). האתר הבית ספרי– פנים רבות ליישומי תקשוב. מתוך: חן, ד' וקורץ, ג' (עורכים).  תקשוב, למידה והוראה      , עמ 2,4

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה